Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarinka

Gwendolyn z 23.09

to napsala nejvýstižněji. Nebudu to opakovat.

+1/0
9.5.2012 6:20

wiki5

Re: Gwendolyn z 23.09

jenze to neni pravda

0/0
9.5.2012 14:12

obr Kolodej

Jste chytra holka

a umite se dfivat okolo sebe.

U nas v Kanade je to podobne. Zkuste nekdy stredozapad a zapad Spojenych Statu, nebo zapad a sever Kanady. Nebudete zklamana.

Ja se po sametaku temer desil z toho, jak byli nekteri  lidi k Americe nekriticti. Ted se karta obratila a spousta hloupych lidi naopak hloupe nadava na neco, cemu nerozumi. Pritom by se od Americanu prave oni mohli ucit cestnosti, uprimnosti a zdravemu optimismu.R^

+1/0
9.5.2012 4:44

josef knor

nejde NIC než jen souhlasit

moc pěkně napsáno a nejen, že jsem podpořil karmu, ale píšete mi z celého srdce. Mne už nebaví pořád číst ty horory, prožívat depky a potkavat samé n@srane lidi. U nás se většinou všechno co je trošku americké nebo z Ameriky, tak se to jen kritizuje a odsuzuje. Většinou to dělají lidi co tady nikdy nebyli a sami jsou naštvaní, že se tady ani nikdy v životě nedostanou. :-( Mne je tady v USA přímo na Floridě moc dobře vím, že jsou tady někteří až v afektu, ale mne to nevadí, beru je takové jací jsou a baví mne to je pochopit. Pořád je to pro mne příjemnější než potkávat ty naštvané tváře u nás v čechách.:-/

+1/0
9.5.2012 4:08

mašlomcha

Čechy poznáš podle zamračené tváře na dálku

o tom píše Hanzelka v cestopise: když dalekohledem viděli v poušti nějaké cestovatele s nezvykle zamračenými tvářemi hned je prý napadlo, že by to mohli být Češi. A byli.

Takže asi to máme nějak v sobě. Bohužel.

+1/0
9.5.2012 1:16

Gwendolyn :)

Povrchne ano, hloubeji ne

Tak jako prvni dojem lidi je, ze v CR jsou kabonici se tvare, prvni dojem v USA, jak jsou vsichni usmevavi. Hloubejsi rozbor ukaze, ze v CR se najde spousta fajn lidi a v USA se najde spousta pokrytcu, kde usmev znamena presny opak, pozdrav je nuceny a jak se mas je jenom fraze stejne jako Miluji te. Otravene prodavacky najdete vsude mozne, dobre a spatne lidi tez, to same malomestaky a omezence, dojmy turisty klamou, soudit zemi podle zazitku turistu je nutne brat s hodne velkou rezervou.

+2/0
8.5.2012 23:09

wiki5

Re: Povrchne ano, hloubeji ne

Hloubejsi podle vzoru hloupejsi. Nase vseznalkyne cestiny a pomeru v Cechach i v USA nam presentuje nejen perfektni cestinu, ale i perfektni nazor. Samozrejme ten spravnej.

0/0
9.5.2012 5:12

Gwendolyn :)

Re: Povrchne ano, hloubeji ne

Zahorkly a neuspesny emigrant musi zahorkle komentovat, nevadi mu ani tak nazor, jako nositel nazoru. Je mi jedno, co si myslite, lide jsou vsude na svete pohodovi a hloupi, delat si nazor na nejakou zem dle chvilky coby turista je zcestne.

0/0
9.5.2012 5:35

wiki5

Re: Povrchne ano, hloubeji ne

ale wendy, kdo me opravuje kazdou chybicku, ale u vas je to zase moje vina, ze? Stale stejna stale vedle, vsechno jako driv...

0/0
9.5.2012 5:40

Gwendolyn :)

Re: Povrchne ano, hloubeji ne

Kdy jsem vas naposledy opravovala? At uz gramatiku nebo neco jineho?8-o

0/0
9.5.2012 6:11

wiki5

Re: Povrchne ano, hloubeji ne

ze by Alzheimer? Ja si data nepisu, ale neni to tak davno :-)... a sama svou otazkou priznavate, ze opravovala, je celkem jednou uz kdy, vy hloubejsi ....

0/0
9.5.2012 14:11

Lou.

Re: Povrchne ano, hloubeji ne

no vite, nekdy nove oci vidi vic nez clovek, ktery tam zije leta a spoustu veci uz nevnima.A ten pozitivni pristup a usmev neni obvykly jen v USA, takovych mist je na svete mnoho......a tohle je v naproste vetsine prvni vec, ktere si clovek vsimne, kdyz vystrci nos z Cech...

0/0
9.5.2012 6:17

vladimir.t.gottwald

Asi jo!

:o)

+1/0
8.5.2012 16:11

cerny.prem

jo to sice jo

ale když je něco v p... tak si nebudu jen kvůli optimismu nalhávat, že je všechno ok . To si totiž sám lžu .

A ti usměvaví jsou super ale dost často to jsou lidé pracující ve službách a tam to je za prvé v popisu práce a za druhé je tam snaha vám něco prodat, udělat kšeft. Ale to jsem neměl psát abyste si žila v nevědomosti to je pro jednotlivce mnohem lepší.

+2/0
8.5.2012 13:49

free hummingbird

Re: jo to sice jo

Všechno v háji není skoro nikdy, něco je v háji skoro pořád. Jak se s tím srovnáte a jak k tomu budete přistupovat, záleží jen na vás. Někdo si i přes potíže vybere si vážit a užívat i toho mála, co je krásné, a někdo si jde kvůli blbosti hodit mašli. Je to svobodná volba každého člověka.

0/0
8.5.2012 16:10

troublemaker cz

Karma a

R^R^R^.

+1/0
8.5.2012 9:07

Gašpo_3

No, možno je to trochu inak než si myslíte

My sme bežne zvyknutí sa dívať aj cudzím ľuďom do očí. Stretnete niekoho na ulici, zavadíte bežne o jeho pohľad a považuje sa to za normálne.

Ale v Amerike je aj krátky očný kontakt považovaný za výzvu ku komunikácii. Možno preto Vám pripadali všetci tak komunikatívni.;-)

A ten optimistický prístup k životu? Tak trochu spoločenské pozlátko, ktoré so skutočným stavom mysli nemusí vobec korešpondovať. Klamanie telom. Keď divokým západom putujúci osadníci narazili na inú skupinu, začali byť halasne veselý a priateľský, aby dali na diaľku najavo že nechcú žiadny konflikt.

Ako keď si niekto začne nahlas spievať ak v noci prechádza parkom a má strach.

+2/0
8.5.2012 7:22

May West

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

Pocem, Gaspo...kolik let si v Americe zil? Ja znam pouze lidi, kteri se mi pri rozhovoru do oci divaji. To jsi prehnalRv;-O

+2/0
8.5.2012 7:34

Gašpo_3

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

Je dobré si to najskor poriadne prečítať a potom písať.

Ja netvrdím, že sa pri rozhovore do očí nedívajú, neviem kde ste to našiel.;-)

Ale v Amerike nie je bežné, že ak na chodníku niekoho cudzieho stretnete, že sa Vaše pohľady stretnú. Keď sa tak stane, je to považované za výzvu ku komunikácii, na ktorú je slušné nejak zareagovať. A niekedy je to obťažujúce, pretože ak zavadíte o pohľad s bezdomovcom, tak ľahko sa ho už nezbavíte. Preto mne pripadalo až smiešne ako okolo nich chodia s pohľadom upreným do zeme.

Ostatne potvrdia Vám to aj z opačnej strany, Američania ktorí navštívia Prahu, sú spočiatku úplne nadšení aké povoľné a plné záujmu o nich sú dievčatá. Pretože aby sa Vám v Amerike cudzia pekná ženská pozrela do očí je hodne zriedkavý jav.

+2/0
8.5.2012 9:02

free hummingbird

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

No, jediný rozdíl, kterého jsem si všiml, je, že pokud se u nás někomu podívám do očí, odpoví mi nasupeným pohledem, kdežto Američan nebo Američanka se na oplátku usměje. A to i hezké holky, nejmilejší jsou na středozápadě. Stejně tak je pověstná jižanská pohostinnost. Autorka má pravdu v tom, že my se v porovnání usmíváme málo, a neustále naštvaně řešíme celosvětové problémy, zatímco to hezké v životě často ignorujeme. To snad za zamyšlení stojí... ;-)

0/0
8.5.2012 16:06

radek.stembera@volny.cz

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

tak možná máte pravdu, ale rozhodně tam tolik nekradou. Železo do sběren nekradou, balíčky co vám doručí deliveries leží přede dveřmi i několik dní, když jste pryč, a i když není okolo domu plot ,leží tam i když se vrátíte... zdraví vás cizí lidi, kteří jdou po silnici okolo vašeho domu apod... když v HomeDepotu najdete špek v podobě hasáku za 25centů a skener jim to potvrdí - obdivně vás pochválí, že jste udělal dobrý obchod, zatímco u nás v OBI vám věc odmítnou prodat s tím že jde přece EVIDENTNĚ o chybu a pak si to sami koupí... věci se nereklamují ale vracejí proti penězům (neexistuje reklamační oddělení ale RETURNS (vracečky) ) ... po dobu 90 dnů) vrátí vám peníze i bez účtenky pokud stejnou věc prodávají.... a nic neřeší (proč to vracíte apod...) Jistě si dovedete představit co by se z toho dalo udělat s naší tvořivostí? (např. koupit něco ve slevě v LOWES a vrátit to v HomeDepotu dráž... , koupit si sekačku , posekat trávník a pak jí vrátit... nekonečné možnosti)

0/0
8.5.2012 23:03

Gwendolyn :)

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

Zelezo kradou, jen ne v takovem mnozstvi, balicky mizi a jestli si myslite, ze nekdo nevraci pouzite zbozi, tak zijete na jine planete, v USA obchody rocne prichazeji o miliony dolaru takovymi podvody, lide si kupuji tv, saty, kamery, pouziji, vrati. Obchod to nekdy muze prodat, ale musi se slevou jako vracene zbozi, otevrene atd.

0/0
8.5.2012 23:06

radek.stembera@volny.cz

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

ale jistě. Ale mně tam železo zatim nikdo neukradl, zatimco tady prakticky každý měsíc a to tu bydlím a tam jezdím dvakrát ročně na pár měsíců, balíčky mi tady nikdo nekrade protže je prostě žádná spedice na dešti nenechá neboť by se stratily VŠECHNY, a co se returns týče, kdyby se jim to nelíbilo tak to zruší. Statisticky je to pro ně ale výhodnější něž to řešit po našem, takže to prostě nemůže zneužívat až tolik procent lidí. V americe žijí lidi všech národností a přenášejí tam "zvyklosti" z domova, ale všeobecně řečeno, amerika je díky svým zákonům a všeobecné mentalitě "semele"

0/0
10.5.2012 1:20

Smoking Lilly

Re: No, možno je to trochu inak než si myslíte

0/0
8.5.2012 7:38

kaktusak

Ano, při vědomí těch desetitisíců obětí humanitárních válek

člověku opravdu nezbývá, než se přihlouple usmívat. Takhle nějak:-)

+1/0
8.5.2012 5:49

free hummingbird

Re: Ano, při vědomí těch desetitisíců obětí humanitárních válek

Soudruhu, to mluvíte takto s despektem o obyčejných pracujících jen proto, že jsou Američané? Z vás by tedy strana moc radost neměla, takto mluvit o proletariátu... ;-D

0/0
8.5.2012 15:48

radek.stembera@volny.cz

Re: Ano, při vědomí těch desetitisíců obětí humanitárních válek

amíci se o politiku a zahraniční obzvlášť moc nezajímají, oni díky "vymývání mozků" svými televizemi ani o žádných humanitárních válkách neví, jsou tuze "primitivní a nacionalističtí" a pokud někde vedou nějakou válku jsou na své vojáky hrdí a pokud se jich moc nevrací v cínových rakvích, tak válku povětšinou podporují. To víte stará škola. To vy ale jako levičák nechápete. Loajalita a hrdost. Víra v sebe a svou vlast - dokonce i pokud nemá úplnou pravdu, to je Vám cizí.

+2/0
8.5.2012 22:51

petr.n_22

Souhlas

R^

+1/0
7.5.2012 22:33

oldiess

stopro souhlas

a řekl bych, že podobně na mě působí taky Itálie - no v USA pár milionů Italů nakonec bude taky:-)

+1/0
7.5.2012 22:13

oldfashioned Kokodák v1

tak

R^R^:-)

+3/0
7.5.2012 22:11

semelik

Souhlas. Při návratech jsem vždycky poznal, že už jsem doma

podle toho, že všude kolem mě byli najednou téměr výhradně samé nasrané xichty.

+5/0
7.5.2012 22:08

oldfashioned Kokodák v1

Re: Souhlas. Při návratech jsem vždycky poznal, že už jsem doma

bohužel je to tak...:-/

+3/0
7.5.2012 22:12

kion121

:-)

Keep smilingR^

+3/0
7.5.2012 21:43

radek.stembera@volny.cz

Re: :-)

miluju Georgii. Nejlepší je Athens. Ale na Floridě je navíc lepší počasí :)

+2/0
7.5.2012 22:06

Danny boy

Re: :-)

Je společenská nutnost usmívat se ať je vám jakkoli bídně. To je pokrytectví.

+1/0
8.5.2012 7:36

free hummingbird

Re: :-)

A to vám řekl kdo?

0/0
8.5.2012 15:44

Danny boy

Re: :-)

To řekl já mně ;-D

0/0
8.5.2012 17:41





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.