- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vše, co odteče z cest a železnic do kanalizace je rozpočítáno mezi nás - odběratele vody. Jinými slovy, pokud by tyto tzv. výjimky byly odstraněny, snížila by se cena vody, konkrétně stočného. Ale hlavně stavitelé silnic a železnic by se museli zabývat tím, jak dešťovou vodu jímat a ekologicky využít a ne ji jenom jednoduše předat jinému subjektu k vyčištění. Však oni to zaplatí... "Oni" v tomto případě znamenáme my všichni. Každému musí být navíc jasné, že to není ideální řešení. Správné by bylo "po staru" dešťovou vodu využít pro zalévání parků atd. Ale to by zkomplikovalo stavební projekty, jednodušší je výjimku na dešťovou vodu "zalobovat".. A média byla kupodivu na straně těchto lobistů.
Jak se tyto problémy řeší v zahraničí? Např. v Německu se snaží dešťové vody, co nejvíce využít. Kromě ekologických důvodů je silným motivátorem také zpoplatnění odvádění dešťových vod do kanalizace. Poplatek je dán charakterem a velikostí plochy. Je to logická a správná cesta. Jak dlouho nám ještě bude trvat než zvítězí zdravý selský rozum nad vylobovaným systémem výjimek?
Komentář k diskuzi: Zdaleka ne všude jsou oddělené kanalizace. Stále máme v ČR hodně tzv. jednotných kanalizačních systémů, kde splaškové i dešťové vody jsou "v jedné trubce"... Tzn. Jdou do klasické čistirny odpadních vod...
Další články autora |
Antonína Dvořáka, Kolín - Kolín II
10 500 Kč/měsíc