Něco na tom americkém optimismu je!

Na úvod se musím přiznat, že jsem po řadu let měla k Americe velmi rezervovaný vztah. Poměrně hodně cestuji a dlouho jsem si říkala, že chci všude jen ne do USA. Důvodem byla tehdy ponižující vízová procedura a také zkratkovitá představa o země zaslíbené jako celku. Nicméně po několika letech jsem zatoužila po Kostarice a nejvýhodnější letecké spojení vedlo přes USA...

Moje první americká zkušenost byla s New Yorkem. První dva dny jsem si říkala, co všichni proboha na tom NY mají... Až třetí den mě dostal (na Washington Square a v okolí). Nicméně NY je ještě dost "evropský". Každý se stará víceméně o sebe.
Pravou Ameriku jsem poznala až na cestě zpět v Atlantě. První šok je rychlý - všichni se usmívají a jsou velmi komunikativní :). Paní v supermarketu vám při zkoumání etiket ovocných nápojů doporučí ten, který mají rádi její děti... Stejně přirozeně se s vámi začne bavit spolucestující v autobuse, číšník v baru, průvodkyně v muzeu či jinde. Zvyknete si rychle. Navíc je to velmi nakažlivé, začnete komunikovat a usmívat se.
Při bližším prozkoumání zjistíte, že místní nevyhledávají u nás tak oblíbená negativní témata: vraždy, mordy, příšerné politiky, špatné jídlo, strašné sousedy.. A výsledek? Chvilku vám to možná přijde divné, ale pak přijde úžasné uvolnění... Cítíte se tu opravdu dobře...
Do teorie pozitivismu zapadá i splněný americký sen moderátorky Oprah Winfrey nebo nebývalý úspěch knihy Rhondy Byrne Tajemství. Autorka v tomto besselleru tvrdí,  že "myšlenka je věc". Pokud na něco intenzivně myslíte, pokud si něco opravdu ze srdce přejete, splní se to..
Takže pozor na náš věčný negativismus. Řešíte pekelnou politiku? Připravme se, bude ještě pekelnější. Manželka prudí? Pozor bude prudit ještě víc :).
Uznávám, realita není černobílá... Amerika má svých problémů také dost. Je to velká země, každá část má svoje specifika. Atlanta není stejná jako Florida, Los Angeles je úplně jiné než San Francisco. A to nemluvím o zapadlých vesničkách středozápadu.
Ale pojďme se poučit a vezměme si "po americku" tu pozitivní část. Zapomeňme na věčný negativismus a pro začátek se zkusme na ulici alespoň trošku usmát :).

Autor: Jana Bábíková | pondělí 7.5.2012 21:34 | karma článku: 26,25 | přečteno: 1497x