Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83n37t59o96n27í52n 39K52o62u66n69o73v83s95k96ý 9978690428298

Nesmysl.

Logika platí vždy jen tím směrem, aby zákazník platil víc a víc.

Už dnes stojí v Praze kubík totéž co v Paříži.

Při polovičních příjmech obyvatel Prahy...

Rv

+2/0
22.4.2013 14:28

P16e92t80r 37L16u12k94e48š 6313701

Nejde o nic jiného, než o PR článek distribučních společností, kterým jde novela zákona na ruku. Dodavatel má přivést přípojku k odběrateli. Tomu může být celkem lhostejné, pod kterými pozemky inženýrská síť vede, jestli si dodavatel zřídil věcná břemena na pozemcích, přes které jde, jestli při tom poškodil jiné sítě, nebo v jakém materiálu a kvalitě práci provedl. Co to je za pitomost, "že se má zákazník starat o přípojku". Na obecním, nebo jiném cizím pozemku? Jak asi? Zákazníkovi patří vedení od vodoměru ke kohoutkům. Pokud bude uzavírací armatura na mé straně plotu, můžu se maximálně starat o to, co je u mě. Cokoliv se odehraje za plotem není věc zákazníka. Jestli si myslíte, že lidé tupě zaplatí opravu kusu Vašeho vedení a např. díry v komunikaci, nebo poškození tramvajové trati vzniklé následkem poruchy, tak si to myslete dál. Já se zase domnívám, že  se dočkáte pozoruhodné serie žalob. O tom, že černá je vlastně bílá, jste mě příliš nepřesvědčila. Na druhou stranu jen děláte svou práci šéfredaktorky serveru Vodarenstvi.cz.

+4/−1
22.4.2013 13:37

J47a96n 94D14l10o44u89h87ý 8616190163590

hezký, ale zákon hovoří jinak ;-D

+1/0
22.4.2013 14:10

P48e74t15r 90L55u71k72e33š 6373161

Ten starý zákon ano. Citace příslušné části návrhu NOVELY zákona: "Opravy a údržbu vodovodních přípojek a kanalizačních přípojek uložených v pozemcích, které tvoří veřejné prostranství, zajišťuje provozovatel vodovodu nebo kanalizace na základě písemné žádosti vlastníka přípojky, a to na jeho náklady".

+2/0
22.4.2013 14:20

S52t35a38n82d45a 16N87o58v29á57k 8349513286764

:-)  Milá paní autorko! Běžně platilo, že přípojka patří majiteli buď od hydrantu ke kterému je připojena, nebo od hranice vlastního pozemku! Představte si, že budete mít stometrovou přípojku pod veřejnou komunikací, kde projedou denně stovky aut, nehoře asfalt a ukáže se porucha. V návrhu ještě dokonce chtěli fakturovat vodu, která z Vaší poškozené přípojky uteče. Firmu si nevyberete a pak Vám klidně může přijít faktura na půl milionu a můžete se jít oběsit. Když se to privatizovalo, tak i za úplatky. Tolik o to zahraniční firmy stály. Měly si být vědomy toho, jak to tu roky běží. Ale správní kapitalisté... zisky pro nás, náklady pro vlastníky, čili naše živitele. Zdá se Vám cena za vodné a stočné malá? Za proklínané totality 1m kub. za O,8O Kč!!! A nikdo si nestěžoval! Nepatříte mezi lobbisty některé z firem??? RvRvRv

+3/0
22.4.2013 13:10

M81i22c73h89a47l 58T93e36s37a59ř 4318172140771

Přípojka připojená k hydrantu? Jste si jistý že víte, o čem mluvíte?

+1/0
22.4.2013 13:19

P94e51t23r 92L87u12k90e17š 6553801

Pan Novák pouze zaměňuje hydrant za vodovodní šoupě, což je naprosto nepodstatné. Jinak má naprostou pravdu..

+3/0
22.4.2013 13:52

M85i64c45h43a42l 33T46e73s84a67ř 4418602440441

Pokud tedy pan Novák říká, že přípojka patřívala majiteli objektu již od přípojkového šoupěte, tak to samozřejmě platí (pokud není výslovně nasmlouváno jinak) i dneska.

0/0
22.4.2013 14:10

K16a98r48e56l 42D41r32o23b10n55ý 7386505782

A také prosím, jak jim, jako neznalý, dokážu, že už popáté opravovaná přípojka není zase závadná. Já totiž četl, že VaK ji mají dále spravovat, ale platit to budou vlastníci.

+4/0
22.4.2013 12:47

J70o41s22e46f 78D41r65á10s83a19l 2674955971

můžete mi prosím vysvětlit, jak se mám starat o přípojku vedenou pod cizím pozemkem, nejlépe komunkací I. třídy?

+5/0
22.4.2013 12:41

M85i71c40h71a95l 12T65e59s55a79ř 4778162980521

Stejně, jak to to teď dělá Váš dodavatel vody. Oni na to taky nemají žádný kouzelný proutek.

0/−2
22.4.2013 13:09

J45o84s73e11f 30D86r67á42s28a67l 2564515751

oni na to mají fond vytvořený z peněz vybraných za dodávky....stejně jako dodavatelé elektřiny nebo plynu

+3/0
22.4.2013 13:33

M48i74c29h36a18l 84T46e39s65a62ř 4538752590431

Ale technicky a  "úředně" musejí udělat úplně to samé, co byste musel udělat Vy. Z Vaší otázky jsem pochopil, že Vám jde spíš o tuhle stránku věci.

0/0
22.4.2013 13:38

J78o28s95e36f 71D76r21á78s41a51l 2894105491

částečně ano, ale i tak má vodárna jako firma jak finanční, tak i technické a personální zdroje lepší, než majitel domu. Logicky když opravuju vodu jako součást svého byznysu, tak to umím lépe, než laik(i kdyby šlo jen o vyběhání papírů). A finančně (jak přiznal jeden šéf vodárenské organizace) jsou opravy přípojek v tom miliardovém objemu marginální záležitost.

+2/0
22.4.2013 14:05

M56i20c32h64a51l 68T92e80s23a26ř 4248242610331

S tím souhlasím, vodárna si s tím samozřejmě poradí líp. Ale povinnosti nemá o nic menší, než kdyby si to zařizoval domečkář. Když si normální smrtelník zvládne zařídit stavbu domu, zvládne i tohle. Nic víc ani míň jsem tím říct nechtěl:) Co se týče téhle aférky, tak nejsem jinak zvlášť na straně dobra ani padouchů, jen říkám jak jsou věci ve skutečnosti (jsem v oboru jako projektant), čímž obvykle dráždím stranu dobra i zla:-)

0/0
22.4.2013 14:21

P91e11t16r 55L15u92k24e90š 6303491

Jasně:-). Zákazník dohlédne na projekt, výběr materiálu, řádné zhutnění, oběhá ostatní správce inženýrských sítí, zřídí na cizím věcné břemeno, bude dělat RTG zkoušky svarů, tlakové zkoušky...  A ten "kouzelný proutek"? Ten dodáváme provozovateli sítě formou pravidelné platby. V ní je obsažena dodávka vody i technická infrastruktura.

+1/0
22.4.2013 14:10

M36i14c60h75a98l 27T19e14s52a42ř 4768452830491

Rentgenování svarů a věcné břemeno? To jste si kolego trošičku zapřeháněl:) A zbytek ano, ale asi si na to někoho zjednáte, jako na jakoukoli jinou odbornou práci. Zuby si taky nevrtáte sám, ne?

0/0
22.4.2013 14:14

J37o61s45e80f 55D35r93á29s26a71l 2274635491

"někoho si zjednáte"....potřebovali jsme udělat kanalizační přípojku 8m pod komunikací, obeslali jsme asi 40 firem z regionu a ozvaly se 3, pro větší firmy to nebyl kšeft a pro živnostníky zase moc problémů. Navíc oprava přípojky většinou spěchá, težko budete měsíc bez vody než všechno oběháte, v tom má ten provozovatel velkou výhodu.

+2/0
22.4.2013 14:28

M30i50c72h44a95l 44T33e47s41a64ř 4498482450801

Ale Vy a provozovatel vodovodu máte v očích zákona stejná práva a povinnosti. Přiznám se, že do detailu nevím jak mají vodárny ošetřené řešení havárií, ale nevidím důvod, proč by havarijní stav nemohl domečkář řešit stejně. Co se týče Vašeho konkrétního případu, máte pravdu, s takovou konstelací si málokdo chce špinit krumpáč. Perlička na okraj: vodařinu už nějaký čas dělám, ale takhle složité případy se vyskytují celkem vzácně, většina přípojek je úplně nudná. Ale tady na diskuzích to vypadá, jako by najednou všichni měli sto metrů dlouho přípojku v pětimetrové hloubce, která kříží dálnici, letiště a migrační trasu sviňosaurů:)

0/−1
22.4.2013 14:40

M39i73c34h71a56l 29T60e29s20a73ř 4978282130841

Teď mi došlo že jsem to asi blbě pochopil a nevím, jestli těch 8 metrů je délka, nebo HLOUBKA.

0/0
22.4.2013 14:42

S85y83l19v12a 64Š31p74o79r15k10o22v94á 9456149550314

ANo - pokud bych se o to mohla postarat skutečně já sama a vybrat si firmu, která to udělá za skutečné náklady a nikoliv pětkrát předraženě - pak ano. Ovšem to by zas mělo jiný problém - někdo by takhle mohl blokovat silnici první třídy třeba několik týdnů...

0/0
22.4.2013 13:43

M70i56c82h78a73l 68T95e61s53a65ř 4318272650851

nebojte, ŘSD Vám zábor silnice na několik týdnů jen kvůli opravě přípojky rozhodopádně nedovolí:)

0/0
22.4.2013 14:33

J60a85r41o68s25l66a83v44a 47K33u84b93í69n77o50v84á 5726766495455

V takovém případě je nejlevnější varianta odpojit se od vodovodu, sprchovat se v zaměstnání nebo ve veřejných lázních, na vaření vodu kupovat, prát v prádelně a pořídit si chemické WC;-). Nebo nádrž na dešťovou vodu na střeše. :-)

+1/−2
22.4.2013 13:27

A14d11a66m 58K28o64p65e53č25n14ý 2443425217

Dešťová voda? Jen aby to brzo nebylo jako v Austrálii, kde vláda rozhodla o tom, že se bude zdaňovat i dešťová voda. Vzhledem k rozlehlosti území je plno farem závislých či spíše nezávislých na vodovodech a dešťovka je mnohdy jediný a nezdaněný zdroj vody.

+2/0
22.4.2013 13:49



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.