Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr-liska

EU

"Podle nedávného průzkumu jsou dokonce někteří z nás ochotni věřit tomu,

že EU zakazuje pohřbívání těl do země vzhledem k možným negativním

dopadům na životní prostředí. Co dodat?" Tedy co dodat?Že trpíme obrovským nedostkem kritiky ohledně mediálních zpráv. Dlouhou dobu jsem byl také naštvaný na,co za neustálé hovadiny z Bruselu přichází. Ovšem po mediálním běsnění:1)EU nám kvůli slepicím zdražila vejce,2) EU omezuje kadeřnicím kšeft(http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/264339-odbory-chteji-v-eu-zakazat-kadernicim-podpatky-hodinky-a-snubni-prstynky.html) a pod jsem věnoval nějaký čas na dohledání informací,a samozřejmě tyto zprávy byly nepravdivé a zavádějící. Proto bych v tomto byl opatrný. Pravdou je,že si evropská dotace nezasloužíme.Myšlenka je dobrá a funguje ve zbytku Evropy v pořádku,ovšem nelze uplatnit tuto myšlenky v zemi,kde je obrovský morální deficit(Čr,Řecko)

0/0
30.5.2012 15:38

ynuasha

Re: EU

Tož tak sa do teho Brusele odstehuj, svazaku :-) Jinak Vaše věta o dotacích "Myšlenka je dobrá a funguje ve zbytku Evropy...." hovoří sama za sebe. EURv

0/0
30.5.2012 16:02

Petr-liska

Re: EU

argument předpokládám nebude:)

0/0
30.5.2012 16:34

udernik

Re: EU

uz ma zbaleno a ceka u pichacek az padne pata hodina :-P

0/0
30.5.2012 18:17

detour

Re: EU

Pokud jste přisátý na čerpání dotací jako poradce, tak máte pravdu - pro vás funguje. Je to pokus o ekonomické "perpetum mobile" - prvních 10 min vypadá super, ale zákony fyziky neoblafnete. Povíme si za 10 let.... ;-D

0/0
30.5.2012 20:35

rito

Opravdu jediní?

Píšte že jediný kdo profituje, jsou poradci. Bez nich nemáte šanci dotačním procesem vůbec projít. To nemusí být pravda. Může to být klidně zaměstanec firmy, která dotaci požaduje. Má to jednu podmínku - nastudovat dotační proces, který je s menšími obměnami jako přes kopírák. Jde ale o něco zcela jiného - známosti. A toho právě využívají pro svůj profit poradci. Říká se tomu dotační korupce. Pokud by byla přísně stíhána, poradci by ztratili svůj význam nejen  při zpracování dotačního procesu, ale hlavně pro přidělení dotací. :-/

0/0
30.5.2012 15:33

SID09

Re: Opravdu jediní?

Pravdu díte - ovšem dotační proces ani nemusíte mít nastudovaný. Můj první projekt ( a hned byl úspěšný - což jsem věděl už při jeho psaní ) se opíral především o to, že v něm byli zainteresovány osoby, které měly ony známosti u schvalovatelů. Něco to sice stálo, protože ony zainteresované osoby chtěly také určitý podíl, ale bylo to bez nervů a vše mělo naprosto pohodový průběh.

Když se tak zpětně sebekriticky dívám na většinu projektů, tak se jedná o zcela legální loupež za bílého dne. Navíc všechny projekty jsou nadsazeny minimálně o 40 % a více procent. Kdo nemá známosti a nemaže, má prd. Kdo maže, ten si příjde k pěknému vývaru.

Jediná možnost, jak těmto zlodějnám zabránit, je okamžité zrušení, nebo alespoň silné omezení objemu prostředků určených k legálnímu rozkradení. !!;-)

+1/0
30.5.2012 16:20

rito

Re: Opravdu jediní?

OK;-)

0/0
31.5.2012 9:24

Martin Procházka

S postojem komise naprosto souhlasím

Buď budou přidělovány transparentně, nebo vůbec!

0/0
30.5.2012 15:02

Equus

Dotace = volič

0/0
30.5.2012 13:39

habit-.!..

... dotace jsou jako bonbóny...

... co rozdává dětem ten hodný pán před školou - nakonec dovedou příjemce k závislosti...

R^

+1/0
30.5.2012 12:04

Viktor N.

Re: ... dotace jsou jako bonbóny...

pěkný příměr…

0/0
30.5.2012 13:15

Pavel Pátek

Za každým

mocensky garantovaným přerozdělováním stojí "zlý pán". ;-)

0/0
30.5.2012 11:08

ynuasha

EU

To že je EU horší než bolševik s RVHP nevidí jen ještě větší bolševici v Bruselu EURv

0/0
30.5.2012 11:00

Kotrčova vystrčená zádel

Re: EU

Horší bych neřekl. Spíše je EU pouze bolševik v jiném kabátě.

+1/0
30.5.2012 11:26

marx

Je

nutno zřídit dalši uřednicke místa a hlavně naše země už neni naše . Máme a trpíme za to , co jsme sami chtěli. Hold patent na rozum má jen někdo , ale naše vládnouci strana a vláda to neni.[>-]

+2/0
30.5.2012 7:19

Roman37c

Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Velmi účelové články. To jestli občan za tabák utratí 7% ze všech výdajů a za vodu "jen" 1% je argument jak noha. Stejně tak jako plácání o tom že jinde na světě je voda vzácná. Jasně. V poušti bude nejspíš dražší. Jenže u nás to není zásluha Veolie a dalších zcela zbytečných firem, ale především naší výhodné polohy. Je velmi správné že EU nehodlá dotovat tyto společnosti, které nedělají nic jiného než že rejžují. Nebyl nejmenší důvod aby dodávku vody a tepla zajišťovaly na infrastruktuře která byla budována z peněz daňových poplatníků soukromé společnosti.

+1/0
30.5.2012 6:26

Martin V2

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Vy věříte tomu, že kdyby se o tu infrastrukturu starali přímo obce, vyšlo by to levněji a bylo to celkově efektivnější? Jestli ano, co Vás k tomu názoru vede?

0/0
30.5.2012 6:44

Roman37c

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Dřív se staraly obce. Po nich zůstala infrastruktura, ředitel, asistentka, účetní, technici i "kopáči". Jen zisk jde někam jinam. Zákazník kromě jiného loga na faktuře (a zvýšené ceny vodného a stočného) žádnou změnu k lepšímu nepocítil. Nevím co si v tomto případě představit pod pojmem efektivnější.

+2/0
30.5.2012 6:51

Roman37c

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Dopadlo to takhle. Po léta byly vodovody slušnou dojnou krávou. Mateřská firma ne své dceřiné společnosti po světě tlačí. Chce výsledky. Po léta generovaly zisk, pokud byl nižší, došlo ke zdražování. Zatímco výrobce, nebo obchodník má možnost rozšířit sortiment, nebo jinak nalákat zákazníky, dodavatel vody tohle nemůže. Pro něj je nejdůležitější kolik vody dodá. A čím víc budou lidé šetřit, tím budou mít nižší zisk. A do toho musí postavit, nebo zrekonstruovat ČOV. Takže opět dojde ke zdražení.

+1/0
30.5.2012 6:59

Martin V2

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Napsal jste to pěkně, ale nějak se tam ztratila ta myšlenka - obce na tom pronájmu prodělávají.

Nevím jak to funguje u Vás v kraji, ale zde probíhá, občas, nové výběrové řízení kdo bude pro obce či města spravovat vodovodní a kanalizační síť a vybírá se ten nejvhodnější a ceny vodného/stočného jsou zastropované. Dost obcí správce změnilo na jinou společnost a někde došlo k zajímavým situacím že kanalizaci a vodovody spravují dvě různé firmy.

Nevím jestli jsem to špatně pochopil, ale mám pocit, že Vám vadí výdělek jdoucí někomu cizímu.

0/0
30.5.2012 7:15

Roman37c

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Bohužel takhle to v řadě obcí nefunguje. Konkrétně v těch, kam právě EU nepošle dotace na stavbu ČOV. Takže obec prodala svojí vodohospodářskou firmu soukromé firmě, například Veolii. Ta za pronájem sítě neplatí nic, jen jí musí udržovat. V takových obcích žádné výběrové řízení už nikdy neproběhne. Ano, tam kde na radnicích zasedli lidé kterým tenkrát nešlo o krátkodobé přilepšení do rozpočtu (doufám že jen do toho obecního), tam to chodí tak jak píšete. A tam mají dveře k dotacím otevřené.

+1/0
30.5.2012 7:35

baabika

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

Nezlobte se, ale nemáte pravdu. VŠICHNI provozovatelé platí vlastníkům vodárenské infrastruktury dohodnuté nájemné. To je základní princip českého vodárenství, konkrétně tzv oddílného modelu.

0/0
30.5.2012 8:18

elbows

Re: Tak jsem se podíval do toho vašeho časopisu.

hledal a našel.....K dnešnímu dni získala vodárna na dotacích více než 168 mil. korun od Ministerstva zemědělství a Státního fondu životního prostředí. Získané finanční prostředky pomohly čistírnám odpadních vod v Náchodě, Novém Městě nad Metují a také kanalizaci v Teplicích nad Metují. Pokud by byl schválen vstup strategického partnera a podepsány dlouhodobé smlouvy o provozování, pak by potřebné investice nebyly hrazeny z dotací, ale z vodného a stočného, tedy z kapes občanů. Jen pro srovnání – cena vodného a stočného je v roce 2012 v Hradci Králové (provozuje Veolia) o Kč 13,14 m3 vyšší než v Náchodě. ....celé najdete zde ...http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michal-skop.php?itemid=16440

0/0
30.5.2012 11:13

petrph

co na to říct

"Podmínky jsme si vyjednali tak neštastně, že někteří žadatelé na dotace vůbec nedosáhli.!. Navíc, jak známo, všechny žádosti dotace předtím než jsou poslány do Bruselu, má zkontrolovat ministerstvo financí. EU skutečně nemůže za naší neschopnost ani za náš bordel...

+1/0
30.5.2012 6:24

claw

Totální blábol

Existujeme jenom díky dotacím z EU - a bruselským úředníkům bychom měli líbat nohy.

Kdyby totiž správa země a financování jejího provozu zůstaly na Nečasovi se Schwarzenbergem, dávno bychom pochcípali hladem.

Že nejsme schopni si peníze, které nám ze svých platů dávají ostatní Evropané, ani vybrat, je jen smutným důkazem mého tvrzení.:-(

+1/0
30.5.2012 0:27

Martin V2

Re: Totální blábol

Tak to se připravte, přijde hladomor a nebude to dlouho trvat. Máme se stát čistými plátci do rozpočtu EU snad již příští rok.

Takže nejen že si nevyděláme a budeme chcípat hlady, ale ještě budeme odvádět peníze na dotace ostatních států EU.:-)EUR^

+4/0
30.5.2012 6:42

wiki5.5

Re: Totální blábol

vzdyt muzete frcet do Bruselu a kazdemu urednikovi zulibat nohy... rad se prijdu podivat

+3/0
30.5.2012 7:05

Viktor N.

Re: Totální blábol

Naše bilance pobytu v EU zní: minus 200 miliard ročně! To znamená, že náklady jsou vyšší, než je nějaký příjem.

A že nám „někdo dává peníze“ — komu? Vám? Mně? Komu? A proč?! Vy v tom neshledáváte žádnou zrůdnost?!

Vám nestačí pozlacené cyklostezky? Nesmyslné předražené projekty? Pokřivená ekonomika výběrově dotovaného průmyslu?

Co když Váš konkurent dostane dotaci a koupí si tak potřebné hypermoderní výrobní zařízení v podstatě zadarmo? Pak bude vyrábět mnohem levněji než Vy, protože nemusí splácet, na rozdíl od Vás, úvěry a leasingy. A tak přesto, že jste mu na to ze svých daní přispěl i Vy, Vás konkurent zlikviduje a Vy začnete propouštět a přemýšlet, jak se vyhnout exekuci svého majetku na nesplácené úvěry. To se to podniká, co? V té „spravedlivé Evropské Únii“!

+4/0
30.5.2012 7:35

repanak

V podstatě souhlas,

dotaci považuji za rozumnou např. pro stát aby za ni spolufinancoval výstavbu dálnice, ale ne na cukrárnu manželky starosty. Přesto si myslím, že menší zlo je Evropa federální, ale při podstatné rekonstrukci politického a ekonomického systému. Bismarck to měl ale při sjednocení Německa jednodušší.

0/0
29.5.2012 22:37

Paeris Kiran

Re: V podstatě souhlas,

Spíš bych řekl že taková dotace je rozumnější než na výstavbu cukrárny...

S tím jestli je "rozumná" v okamžiku kdy stát má tisíce kilometrů jiných silnic jejichž údržbu nezvládá si kladu otázku k čemu bude postavit dalších pár kilometrů dálnice na kterou za 5 let nebude na údržbu by se dalo značně polemizovat.

(ovšem stavět cyklostezky v okamžiku kdy se vedle rozpadá silnice je hovadina non plus ultra)

Jenomže tady je zásadní problém- jak úředník někde v Bruselu (on stím má problém už úředník v Praze- je od místa moc daleko) posoudí jestli má daném místě cyklostezka vůbec smysl? Zkontrolovat to tam předm nikdo nepřijede a po schválení maximálně mohou přijet zkontrolovat podmínky dotace (a to obvykle dodrží i pakůň)...

Tady člověk naráží na to jak lze efektivně spravovat větší území... a upřímě... zatím s tím měl problém každý stát (i ta nenáviděná čína která v podstatě efektivitu už millénia vynucuje popravováním úředníků kteří udělají velkou botu...)

0/0
29.5.2012 23:07

Viktor N.

máte tam pár nepřesností

My jsme tuzemský rum měli i před tím, ale teprve po vstupu do EU se nesmí nazývat „Tuzemský RUM“, ačkoliv například rakušáci mají výjimku („Inlander Rum“ a hned několik, například může mit 80 %). Je toho víc například tradiční pomazánkové máslo a tak dále.

Dotace nemají vliv pouze na naše vodohospodářství, ale na naší ekonomiku obecně a prohlubují drasticky dopady krize ve všech výrobních odvětvích — všude tam, kde se udělila jakákoliv dotace: pokřivuje zdravé konkurenční prostředí a těžce likviduje ty, kteří z jakýchkoliv důvodů nedosáhli na dotaci, či neměli „to správné štěstí“…

Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím a děkuji za článek.

+2/0
29.5.2012 21:21



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.